15 nov. Save the date: Esmorzar AFA-KPMG – “Impacte dels assumptes Seraing i Semenya en l’arbitratge esportiu i comercial”
Benvolguts socis i sòcies,
El divendres 21 de novembre a les 9:15h, celebrem el proper esmorzar AFA-KPMG com sempre, amb aforament limitat a 22 persones. Reserveu la vostra plaça!
Programa
“Impacte dels assumptes Seraing i Semenya en l’arbitratge esportiu i comercial”
Presenta
Sr. César Rivera Garcia, advocat i àrbitre internacional. President d’AFA
Ponents
Sr. Josep Ma Julià, advocat i àrbitre internacional i fundador de la boutique legal Delegaltessen
Sr. Stefan Rating, advocat i àrbitre internacional i counsel a Marimón Abogados
El cas Seraing
El cas Seraing és relatiu a un club belga de futbol professional que va ser sancionat per la FIFA. El club va anar al TAS, que no obstant va confirmar la sanció. El club va anar llavors a la justícia belga afirmant que el TAS vulnerava els principis del dret comunitari europeu (competència). Per això es va plantejar la qüestió de la possibilitat de revisió de les decisions del TAS per part dels tribunals nacionals dins de la UE. El TJUE va determinar que les decisions del TAS es poden revisar si inclouen qüestions relatives als principis fonamentals del dret comunitari.
El cas Semenya
El cas Semenya fa referència a l’atleta sud-africana Caster Semenya que va ser objecte de controvèrsia pels seus elevats nivells naturals de testosterona. El TAS i el tribunal suís exigien que l’atleta complís les normatives esportives internacionals reduint el nivell de testosterona a través de medicacions. Aquesta decisió va ser criticada internacionalment fins que el TEDH va determinar que l’atleta no va tenir un “judici just” i que els drets fonamentals es van vulnerar.
No hi ha comentaris